Designer vs Mainstream
.
.
.
معمولا هنگامی که سعی میکنیم از منظر مخاطبان و جامعه هدف بازار عطر، آن را بررسی كنيم، دچار سردرگمی میشویم. عبارت هایی مانند Designer, Mainstream, Niche, Exclusive، Indieو Artisan معمولا به صورت متضاد همدیگر استفاده می شوند. Designer و Mainstream عموما مفاهیم یکسانی تلقی میشوند و همچنین این رخداد برای Nicheو Exclusive و نیز برای Indieو Artisan نیز به همین منوال است.
از طرف دیگر Designer و Niche خیلی اوقات به عنوان مفاهیمی متضاد همدیگر به کار میروند. آنچنان که طبق این دیدگاه عطرها به دو دسته تقسیم میشوند: دسته اولی که طراحان و تولید کنندگان لباس، جواهرات و متعلقات زینتی هستند که با استفاده از عنوان و شهرت خود به دنیای عطر نیز وارد شده اند و دسته دوم برندهایی که تنها در حوضه عطر کار میکنند. همانطور که خواهیم دید این تعاریف دقیق نیستند.
Designer vs Mainstream
Designer (طراحان)
طراحان لباس، جواهرات و متعلقات زینتی – برای مثال کالوین کلاین، هررا یا بولگاری – ممکن است بسته به استراتژی تجاری شان، خود را به عنوان Niche یا Mainstream (لاكچرى/انحصارى) در بازار جا بزنند[هرچند گفتنی است كه همه برندهاى “نيش”، لاكچرى نيستند]. گاهی اوقات برای به حداکثر رساندن فروش خود در هر دو بازار فعالیت میکنند که هر دو دسته یا دسته های متعدد خریداران را در اختیار داشته باشند. دقیقاً به همان شکل برندهایی که از قبل خود را صرفاً به عطر اختصاص داده اند مانند DKNY ممکن است بیشتر به دنبال Mass Market باشند.
Mainstream (جریان اصلی، متداول)
اين گروه به مشتری های متوسط میپردازد. این جریان شامل شرکت ها يا طراحانی است که در مقیاس وسیع تولید کار می کنند و عطرهای خود را به دست میزان قابل توجهی از مردم می رسانند. گروه تحقیقی تشکیل میشود که میزان خواسته شدن یک رایحه و یا رضایتمندی از آن را به دقت پیشبینی کند. شرکتهای Ralph Lauren ، Jovan و The body shop اینگونه هستند. در این نوع استراتژی از آنجایی که صحبت از حجم بسیار انبوهی از جنس تولیدی در میان است هر حرکت واحد به دقت از قبل مورد بررسی قرار میگیرد. آنها معمولا در مغازه های اختصاصی عطر، فروشگاههای خیلی بزرگ و Duty Free ها به فروش میرسند.
.
.
.
نويسنده: Daniel Barros
ترجمه: دايره مترجمين آترين استار
درود و عرض ادب
بسیار عالی
به اطلاعات عطری مون چقدر اضافه شد
با سپاس فراوان