به شامه خود احترام بگذاريم…

انتخاب يك عطر مناسب در نظر اول شايد بدين شكل تفسير شود كه عطر مناسب، عطريست كه رايحه آن با سليقه هماهنگ باشد و ماندگاری و پخش بوی مناسبی داشته باشد درصورتيكه اين انتخاب حساس از ابعاد مختلف قابل بررسی است.
هر كدام از ما با نوع پوشش، رفتار، استايل چهره، علاقه به سبكی از موسيقی و ژانری از فيلم قضاوت می شويم و اكثرا غافل از اين هستيم كه هر رايحه ای كه از ما به مشام می رسد قبل از اينكه لب به سخن بگشائيم تبيين كننده شخصيت، ادبيات گفتار، پيش زمينه فكری و اعتقادات هر شخص است. هر رايحه ای سزاوار آن نيست كه پوشش ما باشد چرا كه طراحی برخی روايح بر اساس شخصيتی بی هويت است و ما ممكن است تن به رايحه ای بدهيم كه شخصيتی ضعيف و بی اراده از ما به نمايش می گذارد بی آنكه كه از آن مطلع باشيم.
همانطور كه فرهنگ كتابخوانی فرهنگ بسيار ارزنده ای است اما همه كتاب ها نمی توانند خوب باشند و ارزش خواندن را داشته باشند عطر نيز به همين شكل است؛ فرهنگ معطر بودن فرهنگی قابل ستايش است اما هر رايحه ای نمی تواند رايحه خوبی باشد. به گفته محققين A.S.Group حتی ميان روايح ارزشمند نيز هركدام جايگاهی دارند و نمی توانيم هر عطری را در هر مكان و موقعيتی استفاده كنيم. به عنوان مثال رايحه ای كه می تواند باعث برانگيخته شدن احساسات يك شخص شود شايسته نيست كه بصورت روزمره و در هر جايگاهی استفاده شود.
در مقابل رايحه ای كه از ما به مشام ميرسد مسئول باشيم…

 


آخرین دیدگاه کاربران

ثبت ، نظرات کاربران