قواعد استشمام عطر به هنگام انتخاب

از آنجا كه در انتخاب رايحه دلخواه، اولين قدم صبوری، حوصله و دوری جستن از عجله است نيازمند آنيم كه هنگام مراجعه به گالری های عطر از فروشگاه بخواهيد روايح مورد نظر شما و همچنين پيشنهادی كارشناسان مجموعه را بر روی كاغذهای تستر اسپری كنند و پس از آن به هنگام استشمام توجه به چند نكته، ضروری است.
نخست آنكه تا جدا شدن كامل الكل از تركيبات عطر كه معمولا چندين دقيقه زمان می برد شكيبا باشيد و از استشمام دوری كنيد چرا كه استنشاق الكل توان بويايی را موقتا تضعيف می كند يا در بعضی افراد از بين می برد بنابراين نمی توانيم رايحه عطر را به درستی متوجه شويم. همچنين توجه فرماييد كه به هيچ وجه محل تست عطر(چه كاغذ تست و چه پوست بدن) را نماليد كه به رايحه آسيب می زند كه دليل آن در پست مجزايی شرح داده می شود.
نكته دوم اينكه عطرها معمولا ٣ نت مختلف دارند كه گاها نمايان شدن نت سوم مستلزم گذشت ٣ ساعت زمان است. البته به طور معمول پس از گذشت زمان تقريبی يك ساعت رايحه قابل اعتماد است و می توان در مورد آن تصميم گيری كرد.
و نكته سوم اينكه بدليل خطای شامه و معطر بودن فضای فروشگاه ها، معمولا نميتوانيم بيشتر ٤-٥ رايحه را استشمام كنيم بنابراين بهتر است تسترهای كاغذی آغشته به عطر را در فضایی غير از گالری های عطر استشمام كنيم كه حالت بهينه بدين شرح است؛ پس از گذشت حداقل يك ساعت از اسپری كردن عطر، ترجيحا در فضای آزاد چشم ها را بسته و با تمركز به رايحه توجه كنيم و آن را استشمام كنيم تا به واقع، رايحه پايه عطر را متوجه شويم. توجه شود كه تسترها را با فاصله زمانی حداقل ٥ دقيقه استشمام بفرماييد


آخرین دیدگاه کاربران

ثبت ، نظرات کاربران