مروری بر زندگی حرفه ای Antoine Lie

آنتوان لی”(Antoine Lie)، قلمرو شگفتی ها…

در روزگاران گذشته شمال شرق فرانسه، “Strasbourg”، ميزبان كودکی بود كه امروزه قلمرو او مهارت های تحسين شده و خلق روايح جاودانه است. “Antoine” كوچك از همان كودكی بنا به اقليم جغرافيايی زندگی اش، بی آنكه خود بداند، مشغول به رشد استعداد خويش در دنيای روايح بود. او عاشق كيمياگری بود و همين امر او را مجذوب علم شيمی كرد اما شيمی نيز به تنهايی روح او را ارضا نكرد. “آنتوان” جوان پس از تحصيل در رشته شيمی به مدرسه عالی عطرسازی “Givaudan” در شهر “Grasse” پيوست و از آنجا فراگيری آموزش های رايحه شناسی و عطرسازی را بصورت حرفه ای ادامه داد. تا سال ٢٠١١ در “Givaudan” به فعاليت خود ادامه داد و پس از آن به مجمع عطر “Takasago” پيوست، جائيكه چالش های تغييرپذير برای طراحی های خلاقانه كه ديدگاهی بلند مدت همراهی اش می كرد، پشتوانه آن بود. “آنتوان لی” در آثار خود از نوعی آزادی در طراحی روايح بهره می برد و سبك خود را دنبال می كند. وی به شدت علاقمند به ادغام كردن تركيبات متناقض است تا از اين طريق آفرينش های ايجاز انگيز را رقم بزند. در همين راستا وی بيشتر از وتيور، چرم، زنبق، زعفران و چوب صندل برای خلق رايحه های كلاسيك، وينيلی وفلزی بهره می برد.
آخرين پروژه “آنتوان لی” نيز گروه های بويايی جديد است كه به نوعی ردپای بويايی محسوب می شوند. به گفته وی دنيای روايح با اين ردپای بويايی (Olfactory Footprint) وارد زمينه جديدی می شود كه اين بسيار هيجان انگيز است.
در كارنامه اين طراح نامی آثار بسياری از برندهای صاحب نام دنيا به چشم می خورد. عطر “Versace Crystal Noir” در گروه ديزاينرها يكی از موفق ترين عطرهای اين طراح است؛ ساختاری ياس محور و اسپايسی كه معرف دوستداران اين هنر است. عطر “Comme des Garcons Wonderwood” با ساختار چوبی، خزه ای و بالزاميكی نيز از جمله آثار شاخص “آنتوان لی” است. در گروه نيش (Niche) برندها نيز “Rien” از برند “Etat Libre d’Orange” از جمله جاودانه های اين طراح است؛ اتمسفر چرمی، بالزاميكی، اسموكی و انيماليك، نقشی از مهارت “آنتوان لی” در عالم روايح است. در راس آثار وی شايد بتوان به يكی از بهترين های برند “Puredistance” به نام “Black” اشاره كرد؛ عطری كه به خوبی امضای “آنتوان لی” كه ساختارهای متناقض است در آن به چشم می خورد؛ چرم محور بخوری با همراهی دود و زعفران…
بخشی از عطرهای طراحی شده توسط آقای “Anoine Lie” بصورت كامل تر در ليست ذيل ملاحضه ب می فرماييد:

Versace Crystal Noir (2004)
Van Cleef & Arpels (2007)
Valentino Gold (2002)
Salvatore Ferragamo Incanto Amity (2014)
S.T.Dupont Intense Pour Femme (2009)
Ralph Lauren Romance for Men (1999)
Paul Smith London Men (2004)
Paolo Pecora Milano (2014)
Kenzo Totem Blue (2015)
Joop! Homme Sport (2016)
Guess Night (2013)
Giorgio Armani Code (2004)
Ermenegildo Zegna Z (2005)
Elizabeth Arden (2002)
Davidoff Adventure (2008)
Costume National Cyber Garden (2013)
Comme des Garcons Wonderwood (2010)
L’Essence de Cerruti (2009)
Burberry Brit Gold (2005)
Abbott New York City Telluride (2016)
Etat Libre d’Orange Rien (2006)
Etat Libre d’Orange Secretions Magnifiques (2006)
One of Those Hydrogen [1H] (2012)
One of Those Oxygen [8O] (2012)
Puredistance Black (2013)
Puredistance White (2015)
Puredistance Warszawa (2016)


آخرین دیدگاه کاربران

ثبت ، نظرات کاربران