یک عطر چقدر عمر می کند؟

Checkfresh.com توصیه می کند که عمر نگهداری عطرهای همراه با الکل حدود 5 سال است. البته هر کس به روش خود با این مسئله برخورد می کند اما نکته ای که حایز اهمیت است نگهداری عطر در شرایط مناسب است  که در مبحث بهترین شرایط نگهداری عطر شرح داده شده است.

چطور می توان پی برد که مدت طولانی از زمان تولید عطر می گذرد و قابل استفاده نیست؟
ابتدا باید توضیح داده شود که در مورد عطرها مدت زمانی طول می کشد تا به شرایط قابل استفاده برسند (مرحله تخمیر). اما این اتفاق معمولا در طول فرایند تولید انجام می گیرد. نت های اولیه، همان هایی که هنگام اسپری شدن از همان ابتدا به مشام می رسند معمولا اولین هایی نیز هستند که محو می شوند چرا که فراریت بیشتری دارند. به همین خاطر یک عطر ممکن است بعد از گذشت چندین سال رایحه اولیه را نداشته باشد چرا که ممکن است بعضی از اجزا تبخیر شده باشند و یا تغییر کرده باشند.
برخی از افراد از رایحه تغییر کرده عطر بدشان نمی آید، مخصوصا زمانیکه هنوز نت میانی و نهایی بدون تغییر باقی مانده باشد، برایشان لذت بخش است. با این حال، در برخی مواقع نیزعطرها پس از گذشت زمان زیاد، در نت اول رایحه ای شبیه به یونجه، کاه یا آهن زنگ زده انتشار می دهند که در آن حالت به سختی می توان از رایحه لذت برد. در این صورت اگر شما از عطرتان که تغییر رایحه داده لذت نمی برید شاید وقت آن رسیده باشد که آن را فراموش کرده و کنار بگذارید. عطرهایی هستند که بعد از 3 سال رایحه آن ها تغییر کرده و در نقطه مقابل، عطرهایی نیز وجود دارند که پس از گذشت 20 سال رایحه آن ها بدون تغییر مانده است. این بدان معنی است که مهم ترین عامل، شرایط نگهداری عطر است که یک نکته اساسی برای نگهداری عطرها و جلوگیری از تغییر رایحه، خالی کردن لوله پلاستیکی و اتمایزر(عطرپاش) از مایع عطر است. این کار کمک قابل توجهی به محافظت از عطر می کند.


آخرین دیدگاه کاربران

ثبت ، نظرات کاربران