خانه مد و جواهرات چوپارد از سال ١٩٨٨ ميلادی همكاری خود را با “Mile Miglia”، مسابقات معتبر اتومبيلرانی آغاز كرد؛ مسابقاتی پر فراز و نشيب كه برای اولين بار در كشور ايتاليا و در سال ١٩٢٧ رقم خورد. مسابقه ای با خودروهای پر قدرت كه هزاران مايل از Berscia تا Roma را در می نورديدند.
برند “Chopard” سال ٢٠٠١ به پاسداشت همين رويداد يك ساعت جديد با نام “1000Miglia” توليد كرد و در ٢٠١٣ نخسين عطر اين لاين را نيز معرفی كرد و پس از آن سه نسخه ديگر را روانه بازار نمود كه حال به بررسی جديدترين عضو آن می پردازيم؛ 1000Miglia Chrono
اين عطر قرار است ادغامی از رويداد ١٠٠٠ مايل ميليا(ميگليا) و ساعت های كورنوگراف باشد كه ظرافت و قدرت را يكجا به نمايش بگذارد. طراحی سر عطر برگرفته از تاير خوردهای سوپر اسپرت بوده كه پيش از اين “Chopard” اين طرح را در بندساعت های با همين نام اجرا كرده بود. بر روی بطری عطر نيز طرح يك ساعت كورنوگراف نقش بسته است. “كرونو” يك عطر صمغی، ادويه ای است كه لطافت اسطوخودوس را در دل خود جای داده است. تركيب فلفل، كهربا و صمغ مر كه با چرمی مهربان هم قدم می شود. مقداری سبز و ميوه ای است كه خوی “كرونو” را مهربان تر جلوه می دهد. اسطوخودوس با فضايی در آميخته با مشك سعی می كند اقتدار عطر را با لطافت همراه كند. در ادامه رايحه كمی شيرين می شود كه می تواند ناشی از حضور كهربا باشد. آكورد صمغی حال و هوای دودی نيز دارد كه به نظر می رسد در راستای درك بهتر رويداد “١٠٠٠ ميليا” باشد. “شوپارد” در تعريف اين محصول، بوی آسفالت را به عنوان يك آكورد قدرتمند معرفی می كند اما اينكه مخاطب آن را احساس كند يا خير تا حد زيادی به پيش زمينه ذهنی باز می گردد