عصر جدیدی برای امواج؛ مصاحبه با رناود سالمون!

برند امواج كه در سال ٢٠١٩ پس از ١٢ سال همكارى با “کریستوفر چانگ”، مدیر خلاقِ اين برند فاخر و هنرى، با استعفاى ايشان موافقت کرد، اكنون “رناود سالمون” را به خدمت گرفته است تا عصر جديدى را پيش روى اين برند آغاز كند. اين درحالى است كه “كريستوفر چانگ” طی این سفر موفقیت آمیز از آن ١٢ سال،یک مفهوم از حس هیبت برای ما به جا گذاشته است و بايد ديد “رناود سالمون” چگونه مى خواهد نه تنها از اين افتخارات صيانت كند بلكه اين راه را پرافتخار ادامه دهد.

على رغم اينكه به نخستين محصولاتى كه تحت رهبرى “رناود سالمون” در برند امواج توليد شد نقدهايى وارد است اما شما را دعوت به مصاحبه اى مى كنيم كه با مردی که هدایت تیم خالقان امواج را بر عهده گرفت، آشنا شوید.

در این مصاحبه اختصاصی، تمام مطالب مربوط به عصر جدید این برند افسانه ایِ عمانی را خواهید دانست. همانطور که برند امواج اعلام کرد، این شرکت در حال تحولی است که در نهایت بدانجا منجر خواهد شد که”منشور(کتاب) ساخت عطر و ارتباط آن با نسل بعدی رامی باید از نو نوشت.” این، مسئولیت Renaud (مدیرارشد) است که تاکنون شغل وی شامل انجام فعالیتهایی در برخى معروف ترین مارک های لوکس جهانی مانند Delvaux ، Louis Vuitton ، Dolce & Gabbana ، Alexander McQueen و Marc Jacobsبوده است. اکنون، سِمتش او را “در راس گروهی با عنوان امواج Creative Collective (مجموعه خلاق امواج ) قرارمی دهد، تیم متنوعی از متخصصان خلاق که سفر به آینده ی از پیش برنامه ریزی شده و ازنو ترسیم شده را راهبری خواهند کرد.”

IGOR MASYUKOV : رناود عزیز، قبل از هر چیز، بگذارید انتصاب شما را در سمت بسیار خاص مدیرارشد خبره (CXO)، تبریک بگویم. اکنون در امواج چه مسئولیتى به عهده شما است؟

RENAUD SALMON: سلام ایگور، از تعریفت بسیار ممنونم. پیوستن به امواج به واقع برای من یک افتخار است، این اتفاق مثل شانسی ست که برای هر فرد دخیل درصنعت عطرسازی فقط یکبار در زندگی اتفاق می افتد. متوجه شدم که عنوان سمت من (“CXO”)، در فضای آنلاین واکنش های گیج کننده ای را برانگیخته است و فهمیدم که مردم و مخاطبان چنین فکر میکنند که آیا این سِمت برای امواج زیادی “ساختگی” به نظر نمی رسد؟ یا اینکه ممکن است تلاشی باشد برای جلوگیری از قیاس شدن با گذشته این برند.

در واقع هدف این نامگذاری، نشان دادن و انعکاس مسئولیت نوآوری و خلاق بودن و درعین حال مسئولیت اجرایی من به صورت همزمان است، و تقویت اهمیت این اولویت برای امواج که نه تنها بهترین محصولات را به مشتریان ارائه کند بلکه می خواهد بهترین تجربه کلی را برای مخاطبانش رقم بزند.

من در کارم، بر طراحی رایحه، تصویر برند، ارتباطات، طراحی بوتیک ها و تجارت آن(فروش محصولات) نظارت دارم. اگر در مورد آن فکر می کنید، متوجه می شوید که این موارد تک تک جنبه های این خانه عطرسازى است که مشتریان ما مستقیماً آنها را تجربه می کنند.

IGOR: در مورد مجموعه خلاق امواج بیشتر بگویید. چراتصمیم گرفتید از محدودیت های یک مدیر خلاق صرفعبور کنید؟

RENAUD: ایده پشت مجموعه خلاق امواج ایجاد یک گروه قابل اعتماد از افراد خلاق است که به مدت طولانی و با قدرت درگیر روند خلاقیت و ساخت محصولات این خانه عطرسازی خواهند بود. من می خواستم این سازندگان را از آن فشار ذهنی برای جواب پس دادن و توضیح دادن به یک مدیر خلاق صرف، در یک رابطه معمول هنرمند -مشتری، آزاد کنم. چرا که گاهی اوقات درک کامل از دورنما و صنعت خود را ندارند.

همچنین، احساس می کنم که عطرها اغلب از طریق یک رویکرد خلاقانه طولانی مدت – سلسله رخدادهایی ازتعاملات خلاقانه فردی – خلق می شوند، که این فرآیند میتواند منجر به خستگی و زوال ایده ها(یی بعضا خوب)شود. در مقابل، من انرژی یک مجموعه خلاق را به فضایی نزدیکتر میبینم در آن، یک طراح لباس، غالبا در عرضچند هفته، یک مجموعه کامل و در ادامه آن یک نمایش مد به شدت اثرگذار را ارائه می کند. هنگامی که یک چشم انداز و دیدگاه به اشتراک گذاشته می شود تمام استعدادهای کلیدی دور هم جمع می شوند. هرگز به این شکل انجام نمی شود اگر که بخواهید صبر کنید تا منتظرنهایی شدن آخرین طراحی سیاه قلم باشید تا شروع به فکر کردن در مورد طراحی صحنه یا صدا کنید.

IGOR: اجازه دهید مطمئن شویم که من درست متوجه این مطلب شده ام: عطرسازها در تیم گنجانده می شوند حال آنکه از سیستم معمول و قدیم کار طبق دستورالعمل، استفاده نمی شود؟ این اتفاق چه طور ممکن است؟

RENAUD: سعی می کنم این قضیه را روشن کنم: درشروع هر پروژه دستورالعمل هایی و نیز جهت گیریهنری مشخصى وجود دارد. اما یک عطر فوق العاده فقط یک رایحه درون بطری که در کنار آن هم تصاویری درج شده باشد نیست، یک عطر عالی یک احساس و یک پيغام است، به این معنی که تمام جنبه های ساخت یک عطر به طور پیوسته به یکدیگر مرتبط هستند. اگر یک پارامتر تغییر کند، همه چیز می تواند تغییر کند. اگر به عنوان یک عطرساز، عضوی از مجموعه(طراحی و ساخت)هستید، فقط “کار خود را” انجام نمی دهید و به عنوان مثال، اینگونه نیست که وقتی عطر به بوتیک ها رسید، تازه ببینید که بطری چه شکلی است. شما بخشی از آن دسته افراد هستید که شوق، شور و حس های خوب خود را درساخت محصول قرار می دهند تا وقتی که آن حس درست حاصل شود( تا وقتی که حسی که مدنظرشان است را از محصول بگیرند). هر چند وقت یک بار شده عطری ببينيد و از خود پرسیده باشید که آیا طراح بطری هنگام کار بر روی رنگها و شکلهای گوناگون می دانسته که عطر چه بویی ممکن است داشته باشد؟

یک نمونه خاص از این پویایی، نحوه خلق موسیقیInterlude Black Iris است. این ترکیب با نگاه به نت های رایحه در هنگام ساخت عصاره شکل گرفته است.

مصاحبه:IGOR MASYUKOV

ترجمه: آترین استار


آخرین دیدگاه کاربران

ثبت ، نظرات کاربران